Açık Hava Reklam
Açık hava reklamcılık da karadeniz bölgesinin en uygun fiyatını sizlere sunuyoruz.Profesyonel montaj ekibimizle açık hava reklamcılığı bir basamak yukarıya taşıyoruz.Domino Art ekibi firmanıza en uygun seçenekleri sunar.Aynı zamanda Açık Hava Reklamcılık hedef kitleye ulaşmanızdaki en önemli reklam aracıdır.Firmanızı şehrin dört bir yanına, bulunduğunuz bölgeye,Türkiye’nin heryerine gerekirse Dünya’ya yayılımını sağlar.
Neden Açık Hava Reklam ?
Açık hava reklamcılığında en çok dikkat edilen nokta görsel tasarımdır. Kişi tasarıma ne kadar ilgi duyuyorsa görsellik o kadar dikkat çekiyor demektir. Bu noktada açık hava reklamcığının en can alıcı özelliği “yaratıcılık” olarak karşımıza çıkmaktadır. Yaratıcılık; yani tema, canlı renkler, yazı fontları, büyüklük, üç boyutluluk… reklamı yapılan ürünü daha çok ön plana çıkabilmektedir.
Açık hava reklamlarının kişiler tarafından algılanabilmesi, üründen daha çok reklam ortamının tasarımı ile ilgilidir. Bu nedenle yaratıcı reklamların farkındalık yaratma oranı, standart reklamlara göre daha yüksektir.
Bireyler Açık hava reklam ortamına olan ilgilerini dile getirmiş ve bu ilgiyi, açık hava reklamlarının dikkat çekici olduklarının altını çizerek belirtmiştir.
Araştırmalar sonucu Açık hava reklamları kişileri, en çok, reklamı yapılan ürüne ilişkin bilgilendirmektedir.Açık hava reklamları aynı zamanda diğer reklam ortamlarının birer tamamalayıcısı niteliğindedir.
Bireylerin aklında kalan reklamların farkındalık düzeyleri yüksektir. Farkındalığı yaratan özellikler sorgulandığında ise slogan, görsel ve tasarım cevapları alınmaktadır. Yani açık hava reklamları farkındalıklarını görsellikle, tasarımları ve sloganlarıyla sağlamaktadır.
Son olarak Açık hava reklamları bireyleri en çok ürün konusunda bilgilendirir, daha sonra ürünün tanıtımını yapar. Bu doğrultuda, Açık hava reklamlarının bireyler üzerindeki farkındalık etkisinin başında, bireyleri ürüne ilişkin bilgilendirmesi gelir.
Açık Hava Reklamcılığının Özellikleri
Açık hava reklamları diğer reklam ortamları gibi kendine özgü kimi ögelerden oluşmaktadır. Reklamların asıl amacı savgöz altında gizlidir. Ortamlarında yer alan ögeler şunlardır:
Düşünce (konsept): Etkili bir Açık hava reklamı için anlaşılır, güçlü ve yaratıcı bir düşünce (konsept) oluşturmak, dikkat çekici ve anımsanabilir bir ileti için de yararlanılan düşüncenin yaratıcı olması gerekir.
Büyüklük ve Egemenlik: Açık hava reklam iletisinin büyüklüğü, bakışı egemenliğine alır.
Reklam Metni: Açık hava reklamlarında kullanılan metin kısa olmalıdır. Genellikle tek satırdan oluşan bir başlık ya da ürünü tanıtan bir yazı kullanılır. En önemli özellik metnin kısa olarak hazırlanması ve metnin içinde kullanılan sözcük ve sözcük öbeklerinin kısa olmasıdır.
Tasarım (Dizayn): Açık hava reklamlarının kısa ve güçlü bir etki yaratabilmesi için iyi bir tasarım önemlidir.
Düzenleme (Layout): Güçlü bir düşünce (konsept) sağlayabilmek için görsel ve metinsel ögelerin başarıyla birleştirilmesi gerekir. İyi bir düzenleme için genellikle basit bir yöntem kullanılır; güçlü bir görselle başlanır, bunu izleyen akılda kalıcı bir başlık ve ürün hakkında bilgilendirmeyle kapanış gerçekleşir.
Görsel Öge: Açık hava reklamlarının en önemli özelliği yüksek oranda görünürlüğe sahip olmasıdır. Bu nedenle kullanılacak grafiklerin ve diğer görsel ögelerin dikkat çekici olması gerekir. Ürünün çok büyük boyutlarda fotoğrafları kullanılır.
Tipografi: Büyük harf kullanımı ve süslemeli yazı karakterlerinin kullanımı okunurluğu düşüreceğinden yeğlenmemelidir.
Renk: Bir çok reklam panosu ilgi çekmek için canlı renklerden yararlanmaktadır. Ürünün dev boyuttaki renkli resmi ve gerçekçi sahneleriyle hedef kitleyi etkilemek amaçlanmaktadır.
Logo: Ürün ve ya markanın logosu mutlaka yer almalıdır. Çünkü Açık hava reklamları görselliğe seslenen bir reklam ortamıdır. İnsanlar bu reklamlarda metinleri okumasalar bile ürün ya da marka logosu akıllarında kalabilir.
Ürün Tanınırlığı: Açık hava reklamlarının tasarımında dikkat edilmesi gereken bir diğer önemli nokta da ürünün hedef kitle tarafından tanınırlığının sağlanmasıdır.
Yerleştirme (Zoning): Reklam panolarının yerleştirilme stratejisi çok önemlidir. Bu planlama çok dikkatli ve uzun araştırmalar sonucu yapılmalıdır. Kampanyalar seçilmiş bölge ya da kentlerde düzenlenebilir.
Reklam ünitelerinin
Yerleştirme açıları (900 veya 00 gibi)
Yüksekliği
Görünürlük süresi
Yola mesafesi
Çevrenin etkisi
Trafik yoğunluğuna göre görünürlük
Aynı alandaki poster sayısına göre algılanma derecesi çok önemlidir.